Case

Prisbyg

Projektet

– Udvikling af hjemmeside
– Udvikling af produktcrawler
– Annoncering

Projektet

– Udvikling af hjemmeside
– Udvikling af produktcrawler
– Annoncering

Udfordringen

Sikring af brandawareness og markedsføring af en prisportal

Prisbyg.dk er landets førende prisportal for byggematerialer og alt til hus og have. Prisbyg.dk har eksisteret siden oktober 2013 og sammenligningsportalen oplevede markant interesse fra forbrugerne i opstartsfasen. Dette uden den store markedsføring. Fastholdelse af kunderne viste sig dog at være en udfordring, hvorfor vi blev blev spurgt til råds. Vi kom med nogle konkrete forslag til marketingsindsatser, som kunne tiltrække nye kunder og bevare de eksisterende. Forslagene endte ud i et fast samarbejde, hvor vi siden januar 2017 har hjulpet Prisbyg.dk med markedsføring af deres platform.

Løsningen

Content marketing som et salgsredskab

For at sikre at flere potentielle kunder fik øjnene op for Prisbyg.dk udarbejdede vi en række forskellige tiltag. Vi startede med at lave en langsigtet strategi for publicering af blogindlæg, der havde til formål, at få Prisbyg.dk til at rangere bedre på Google. Blogindlæggene kredsede omkring gør-det.selv-tips, guides og andre mere kreative tiltag som "onsdagens tømmerlus", der skulle skabe engagement blandt målgruppen på de sociale medier.  Tiltagene har resulteret i flere følgere på Facebook, flere køb på Prisbyg's hjemmeside og en generel styrket interesse i og opmærksomhed omkring platformen som helhed. 

Email-marketing

Balancen mellem information og salg

Når vi skriver nyhedsbreve for Prisbyg.dk, sørger vi altid for, at den værdifulde information har hovedfokus, mens salget træder i baggrunden.

Denne tilgang sikrer, at vi ikke skræmmer nye nyhedsbrevsmodtagere væk, og at vi på én og samme tid skaber værdi for de eksisterende kunder. 

En god tommelfingerregel er, at dine emails bør bestå af 90 procent relevant, lærerigt og interesseskabende indhold og 10 procent salg. Med denne tilgang undgår du at skræmme nye leads væk, før du har givet dem muligheden for at lære din virksomhed at kende. 

Annoncering på Facebook og instagram

Fang dine besøgende før det er for sent

Udover de mere overordnede strategiske markedsføringsopgaver har vi også stået for annoncering på Facebook og Instagram.

I denne forbindelse har vi opsat tracking, retargeting-annoncer, samt stået for løbende annoncering af relevante opslag.

Den løbende annoncering sikrer en kontinuerlig trafik på hjemmesiden, og de faste retargeting-kampagner sørger for at de besøgende på hjemmesiden, bliver mødt af relevante annoncer, når de forlader hjemmesiden.

Vi kan identificere hvor langt kunden er kommet i købsrejsen, om de har trykket på et produkt, tilføjet produktet til indkøbskurven eller blot bevæget sig rundt på siden. Derfor kan vi målrette vores annoncer helt specifikt til den enkelte kunde, så sandsynligheden for en efterfølgende konvertering øges.

Kontakt os

Send os en besked. Vi vender tilbage hurtigst muligt!

Hej! Har du nogle spørgsmål om Leadways eller vores services, så kontakt os endelig. Vi bider ikke :-)