back

Udarbejdelse af artikler der skaber værdi

Leverancer:

Udfordringen

Quint havde et ønske om styrke deres overordnede markedsføringsstrategi. De ville i denne forbindelse igangsætte en content marketing indsats, og derfor kontaktede de os. Quint har i længere tid haft stor succes med deres markedsføring på henholdvis Facebook og Instagram, men de havde et ønske om nå ud til kunderne fra flere forskellige platforme. Et spritnyt “Lifestyle” univers på Quint.dk og udgivelsen af et halvårligt fysisk magasin skulle være redskaberne til at opnå dette.

Løsningen

Vi har produceret artikler til Quint's "Lifestyle" univers, som er en blogsektion på modebutikkens hjemmeside. Artiklerne til hjemmesiden er SEO-optimerede, så de indeholder de rette søgeord. Disse søgeord er udvalgt på baggrund af en dybdegående søgeordsanalyse, hvor vi har identificeret, hvad Quint's potentielle kunder søger på, når de vil købe nyt tøj. Søgeordene er herefter blevet implementeret i artiklerne, hvilket styrker mulighederne for, at artiklerne dukker op, når kunderne søger på Google. Grunden til at content marketing kan være et yderst effektivt redskab til mere synlighed, er at den enkelte artikel udgør én indekseret side mere, når en potentiel kunde søger produkter eller ydelser, som din virksomhed udbyder. Dette vil på sigt føre til mere trafik og som resultat heraf mere salg.

"De udviser stort engagement, og sætter sig ind i vores behov"

Bjørn Schou Kristensen, Head of retail i Quint

"Vi har brugt Leadways i de sidste par sæsoner til at udarbejde artikler til vores magasin og online univers. De udviser stort engagement, sætter sig ind i vores behov som kunde, og de leverer altid til tiden. De har tilpasset deres tekster til vores univers, og derfor har produktet været yderst tilfredsstillende. Jeg kan varmt anbefale dem til andre."

Artikler

Det trykte "Lifestyle" magasin

De artikler vi har skrevet til Quint’s onlineunivers, er også blevet brugt i deres trykte magasin. Magasinet udkommer halvårligt, og gives til kunderne i butikkerne, når de har købt en vare. Magasinet følger også gratis med alle online ordre.

Det at gøre brug af materialet i flere forskellige medier og på flere forskellige platforme vidner om, hvilken værdi godt indhold kan skabe. Godt indhold skaber nemlig ikke kun værdi én gang, det skaber også værdi på den lange bane.

Indholdet vil altid være tilgængeligt på nettet, og det sikre, at nuværende og fremtidige kunder vil blive eksponeret for indholdet i mange år frem. Det medfører kontinuerlig trafik på hjemmesiden, øget brandwareness og mere salg.

partner i Leadways
Troels Burmølle, partner i Leadways

Content marketing

De klare fordele ved content marketing

En af de mest åbenlyse årsager til at producere godt indhold er at øge din virksomheds synlighed. Synligheden giver din virksomhed mulighed for at konvertere den øgede trafik til salg, flere kundehenvendelser, eller hvad din virksomhed måtte ønske med indsatsen.

Det at udarbejde godt indhold, handler dog som udgangspunkt ikke om at skabe salg. Salget er blot et kærkomment resultat af indsatsten. Det at producere godt indhold, handler først og fremmest om at skabe tillid, loyalitet og autoritet omkring dit brand.

Godt indhold skal inspirere, fastholde, skabe værdi og gøre læseren nysgerrig. Mange virksomheder undervurderer desværre vigtigheden af det gode indhold. Vi ved dog med udgangspunkt i erfaring og data, at godt indhold kan sikre øget omsætning, flere trofaste læsere og etablering af tillid mellem afsender og modtager.

Lignende cases

Home

Annoncering, Design, Copywriting

BLS Hafnia

Shopify, Presse, Design, Annoncering, Webshop

Blækhus Aarhus

Annoncering, Design, Content, Copywriting, Automation

Har du et projekt i tankerne?

Skriv til os