back

Kunsten at finde dén ene køber eller sælger, der rent faktisk er klar til at købe eller sælge lige præcis nu

Leverancer:

Udfordringen

På et boligmarked hvor køberne står i kø for at købe, men sælgerne gemmer sig under gulvbrædderne, er det som ejendomsmægler nødvendigt at være til stede, når sælgerne i ny og næ kravler frem fra deres skjul. Boligmarkedet er i øjeblikket i rivende udvikling, og boligerne bliver solgt med rekordfart i store dele af landet. Det er altså definitionen på “sælgers marked”, men der er stadig mangel på emner hos de enkelte mæglere. Det er netop jagten på nye emner, vi hjælper et udpluk af homes lokale mæglere med på daglig basis. Der er nemlig ét sted, hvor vi ved, at vi altid kan finde både købere og sælgere – nemlig på de sociale medier.

Løsningen

Da det at sælge en bolig ikke er en beslutning, man træffer over natten, handler det som ejendomsmægler om altid at være til stede. Ved at være til stede i folks bevidsthed, er sandsynligheden for, at en potentiel sælger tænker på din forretning i salgsøjeblikket markant større. Din forretning skal selvfølgelig ikke være til stede for enhver pris - det skal være med måde og uden at være for anmassende.Det er netop dét vi hjælper homes lokale mæglere med. Vi hjælper dem med at sprede budskaber der inspirerer, skaber nysgerrighed og vigtigst af alt - skaber tillid. I alt indhold fra billeder til videoer, tekster og call to actions tænker vi "menneske før mægler". Når man skal købe eller sælge en bolig er tillid altafgørende, og det er netop tilliden vi med vores annoncering forsøger at skabe. Vi generer leads, sikrer flere besøgende på deres hjemmesider, og vi sørger for, at mæglerne bliver set, der hvor kunderne bruger det meste af deres tid - på de sociale medier.

"Her får du hjælp til alt det, der skaber værdi for din forretning på de sociale medier"

- Christina Øjerson Hvidberg, Marketingkoordinator home a/s

Hos home a/s arbejder vi tæt sammen med Mads og Kasper fra Leadways. De hjælper os med eksekvering af større landsdækkende kampagner på Facebook og Instagram. De kender branchen, de ved, hvad der virker, og så kan de skabe mærkbar værdi via de sociale medier – også på den lokale bane. Jeg vil klart anbefale, at I tager fat i de to tillidsvækkende jyder, hvis I gerne vil styrke jeres tilstedeværelse online. De kan om nogen deres kram, og jeg vil til en hver tid anbefale dem.

Gennemsigtighed og indsigt i data er altafgørende

Dashboard

Der er stadig mange ejendomsmæglere, der sværger til de trykte medier, og allokerer store dele af deres marketingbudget til netop disse.

Der er for så vidt ikke noget i vejen med at annoncerer i de trykte medier, så længe man finder en god balance mellem det trykte og det digitale. Avisernes oplag og antallet af læsere er ikke længere hvad de har været, og derfor bør man være til stede på de sociale medier.

Den mest markante fordel ved de digitale medier er, at man på disse platforme kan identificere hvad man bruger sine penge på, og hvad den enkelte annoncekrone skaber af værdi for ens forretning.

Derfor tilbyder vi alle de mæglere vi samarbejder med et skræddersyet dashboard, hvor de kan følge med i alle de resultater, vi skaber for dem. Her kan de b.la. se alle deres nye leads, hvor mange besøgende de har på hjemmesiden, klikpriser, eksponeringer, interaktioner og meget andet.  

partner i Leadways
Troels Burmølle, partner i Leadways

Digitale løsninger

I et flygtigt digitalt landskab skal man være omstillingsparat og hele tiden tænke nyt

Facebook og Instagram er yderst effektive markedsføringsplatforme, når det kommer til boligannoncering. Der sker dog nogle gange det, at den kære Mark Zuckerberg bliver pålagt forskellige restriktioner, som sætter nogle forskellige begrænsninger. Det kan have betydning for markedsføringens effektivitet, hvis man som ejendomsmægler ikke imødekommer de begrænsninger. For kort tid siden blev "boligannoncering" defineret som en særlig annoncekategori, og det betød at man b.la. ikke kunne segmentere på alder, køn og postnumre, som man kunne førhen. Der blev også dikteret begrænsninger i selve lead-formularene, hvilket havde konsekvenser for hvilke oplysninger man måtte indsamle automatisk. Af netop denne grund udviklede vi en boligberegner fra bunden. Boligberegneren er et lead-værktøj, der kan segmentere på postnumre, hvilket betyder, at det kun er dem med det "rette" postnummer, der kan udfylde formularen. På den måde spilder forretningerne ikke deres markedsføringskroner på leads, de alligevel ikke kan eller vil servicere. Vi udvikler løbende lign. løsninger for vores ejendomsmægler kunder, så vi altid er et skridt foran. Det er den eneste vej frem.

Lignende cases

Home

Annoncering, Design, Copywriting

BLS Hafnia

Shopify, Presse, Design, Annoncering, Webshop

Blækhus Aarhus

Annoncering, Design, Content, Copywriting, Automation

Har du et projekt i tankerne?

Skriv til os