back

Etableringen af tillid mellem afsender og modtager

Leverancer:

Udfordringen

Smartkredit er en udlånsvirksomhed, som tilbyder lån til den almene dansker. Da vi blev kontaktet af stifterne bag Smartkredit, havde de brug for hjælp til design og implementering af hjemmesiden. Udfordringen ved design og implementering af denne hjemmeside, var at back-end elementerne skulle kunne hånterede mange forskellige variabler. Smartkredits hjemmeside er fuldt automatiseret og i skrivende stund, er kreditvurderingen af kunderne det eneste arbejde, der skal foretages manuelt. Efter implementering af hjemmesiden opstod der et behov for en lettere marketingsindsats. Kunderne skulle tiltrækkes, og her hjalp vi Smartkredit med at skabe øget opmærksomhed, konverteringer og omsætning. Dette via målrettet annoncering på Facebook.

Løsningen

Da forbrugerne gerne skal have tillid til låneudbyderen, før de låner penge, var det i denne forbindelse vigtigt, at designe en hjemmeside der afspejlede netop tillid. Farvevalget faldt derfor på de blå og grønlige nuancer, som signalerer loyalitet, styrke, visdom og tillid. Desuden har farven blå en påvist beroligende indvirkning på psyken. Udover farvevalget er hjemmesiden fyldt med trin-for-trin guides omkring hvordan du låner penge, så der ikke opstår tvivlsspørgsmål for kunden undervejs. Kunden bliver mødt af call-to-action knapper og på alle sider, er der mulighed for at udfylde låneansøgningen. Siden er altså konverteringsvenlig på alle parametre, og kunden bliver guidet igennem købsrejsen fra start til slut.

Yderligere tiltag

Annoncering på sociale medier

Det er dog ikke nok med en god hjemmeside, hvorfor vi også påtog os et par marketingsopgaver. Disse opgaver består i at producere SEO-venlige tekster på hjemmesiden samt løbende annoncering på Facebook og Instagran.

Facebookannoncerne er blevet målrettet specifikt til bestemte målgrupper, hvor både tekst, billede og video er udvalgt til netop disse. Annonceringen har resulteret i de ønskede 25 konverteringer om måneden med en konverteringspris på 15 kroner. En pris der ligger 180 kroner under, hvad man ville kunne opnå, ved at gøre brug af eksempelvis Adservice

partner i Leadways
Troels Burmølle, partner i Leadways

Yderligere tiltag

Implementering af formular

For at gøre det så nemt som muligt for kunderne, at låne penge hos Smartkredit, har vi udviklet en automatiseret online-formular. Formularen har til hensigt at afdække kundens økonomiske situation, så kreditvurderingsprocessen bliver mere overskuelig og effektiv. Kunden opretter en profil, udfylder profilen med personlige oplysninger, giver samtykke til eSKAT, og underskriver til sidst aftalen med NEMID. Alt hvad låneudbyderen skal vide om låntageren modtages via formularen, hvilket markant minimerer det efterfølgende manuelle arbejde.

Lignende cases

Hotel Cecil

Design, Visuel identitet, Webudvikling, Webflow

Framesandgear

Shopify, Webudvikling, Webdesign, Visuel Identitet, Webshop

Blue Power Partners

Webudvikling, Webdesign, Visuel Identitet, Automation

Har du et projekt i tankerne?

Skriv til os