Woodgoods sælger miljøvenligt, genanvendeligt og komposterbart service i flere forskellige afskygninger. Produkterne er lavet af træ, og det er netop det bæredygtige element, de gerne vil slå på, når de henvender sig til forbrugerne. Woodgoods havde inden de henvendte sig til os, kun forhandlet deres produkter B2B. De havde dog grundet corona-situationen oplevet et dyk i salget, hvilket gav anledning til at starte en webshop henvendt til B2C-kunder. Det var den opgave de gav os, og det var den opgave vi løste.
Da Woodgoods med den nye webshop skal henvende sig til et helt nyt publikum, var det vigtigt for os, at fremhæve de ting ved produkterne, som vi ved forbrugerne efterspørger. Vi ville skabe et visuelt univers, der underbyggede produkternes miljørelaterede fordele. Derfor tog vi udgangspunkt i naturens farver, og lod dem inspirere det visuelle udtryk.
Vi besluttede os hurtigt i skriveprocessen for, at det bæredygtige element skulle indtage hovedfokus. Grønne miljøvenlige initiativer har vundet indpas verden over, og forbrugerne stiller større og større krav til netop bæredygtighed. Miljøvenlighed sælger, og derfor skulle det være det bærende element i både tekst – og billedeunivers. Kunsten er, at gøre de tunge, tørre og langhårede facts lette.