back

Ny visuel identitet og konverteringsoptimering for københavnsk smykkebrand

Leverancer:

Udfordringen

Arhms er et dansk smykkebrand drevet af Maja Dalgaard og Adam Due. Arhms kom til os med et overordnet ønske om at løfte deres AOV (Average order value). I samme ombæring skulle de have en helt ny visuel identitet. Med afsæt i vores erfaring fra lign. samarbejder og generelle best practices, har vi designet og implementeret nye features på deres webshop, som allerede nu bærer frugt.

Løsningen

Da det primære mål var at hæve AOV og konverteringsraten startede vi med at skabe en helt ny visuel identitet. Helhedsindtrykket og den generelle shopping-oplevelse er altafgørende for, at kunden gnidningsfrit kan nå til check-out. Kunden skal altså tages i hånden fra start til slut, og derfor er det vigtigt at designet byder på en god struktur, et overskuerligt overblik og en masse dejlig luft. Menuen, navigationen, brødkrummesti og filtrering skal være på plads, så den besøgende altid hurtigt kan vende tilbage til udgangspunktet. Udover et stort fokus på en nedtonet overordnet visuel identitet, der bringer produkterne i fokus, har vi implementeret nogle ekstra tiltag, der er med til at styrke AOV og konverteringsraten. Her er der b.la. tale om. gamification kurv, opsalg i kurv, mersalgs popup, below the fold content på produktside og "shop the look" funktion. Alle sammen tiltag, der historisk har vist sig at løfte AOV og konverteringsrate. Det har også været tilfældet hos Arhms.

"Et design er ikke bare et design. Brugerrejsen skal tænkes ind fra start til slut - og det er netop det, vi har gjort på Arhms nye Shopify webshop."

Sofia Tolstrup Mogensen, Digital designer

Konverteringsrate

En konverteringsrate på 10% på Black Friday 2022

Vi lanceret Arhms nye Shopify webshop umiddelbart inden Black Friday 2022. Resultaterne talte sit tydelige sprog. Sammenlignet med Black Week og Black Friday 2021, oplevede Arhms med den nye webshop en generel stigning i konverteringsraten på 27% for perioden. På selve Black Friday blev der målt en konverteringsrate på 10%, hvor den i 2021 lå på 6%.

partner i Leadways
Troels Burmølle, partner i Leadways

Lignende cases

Hotel Cecil

Design, Visuel identitet, Webudvikling, Webflow

Framesandgear

Shopify, Webudvikling, Webdesign, Visuel Identitet, Webshop

Blue Power Partners

Webudvikling, Webdesign, Visuel Identitet, Automation

Har du et projekt i tankerne?

Skriv til os