Kronløbsøen er en ny ø midt i Nordhavn, hvor der lige nu er ved at blive etableret et 25.000 etagemeter stort byggeri med 233 boliger. Fra forældrekøb til liebhaverboliger. Udfordringen bestod i at få skabt en masse opmærksomhed gennem branding af selve Kronløbsøen og aktivering af en 6 måneders kampagne. Formålet var at generere trafik til projektet og hjælpe med projektsalg. Hjemmeside og 3D visualiseringer er lavet af Dimension Design.
Da Kronløbsøen er et forholdsvist stort og omfattende projekt, bestod løsningen først og fremmest i at få klarlagt en strategi og etableret et gennemført tracking setup, der gør det muligt at følge brugerne overalt på sitet og spore, hvor mange klik og visninger den enkelte lejlighed har fået. Dertil har vi også udviklet et custom dashboard, så de selv kan følge med i resultaterne. Med udgangspunkt i dette datagrundlag har vi ligeledes udviklet annonceindhold i form af tekst, billede og video samt stået for eksekvering af kampagner på home Nordhavns sociale medier. Vi hjælper med at sprede budskaber, der rammer målgruppen og skaber synlighed med det formål at tiltrække køberne.
Vi har kørt kampagner på Google og LinkedIn med et ekstra fokus på liebhaverlejlighederne. Fordelen ved at køre kampagner på LinkedIn er, at vi bl.a. kan segmentere efter helt specifikke jobtitler, brancher og geografi og fastsætte en mere konkret målgruppe. Vi har ligeledes designet og kodet HTML5-bannere til displayannoncering på Google. HTML5-bannere er bannere med animationer, så teksten, billedet/videoen, knapperne mm. bevæger sig. Det øger opmærksomheden, interaktionen og engagementet, fordi kommunikation her er meget tydelig.