back

Opbygning af website og automatisering af processen ved selskabsstiftelse

Leverancer:

Udfordringen

Billigselskab.dk er en af Danmarks førende aktører inden for selskabsstiftelse. Da vi hos Leadways påtog os opgaven om at styrke markedsføringsindsatsen havde Billigselskab.dk en stærk og velfungerende Adwords-konto og en god omsætning. Vi var dog af den overbevisning, at en mere målrettet markedsføringsindsats ville kunne udbrede kendskabet til servicen, sikrer flere selskabsstiftelser, og herigennem øge omsætningen. Udfordringen lå dog i, at kunderne kan stifte selskaberne selv, og at den mest optimale målgruppe kan være svær at identificere. Der sættes ofte lighedstegn mellem marketing og konverteringer, men når du skal have folk til at stifte selskaber, kan det være svært at sikre konverteringer med det samme. De der har stiftet et selskab ved, at det ikke er en beslutning man træffer over natten. Det er en beslutningsproces der kræver tid, forberedelse og tillid til den service man benytter sig af. Netop tilliden var i denne forbindelse et nøgleord.

Løsningen

Da det altoverskyggende mål med markedsføringsindsatsen var at skabe tillid til Billigselskab.dk måtte vi tage nogle specifikke formgreb. Da markedsføringsindsatsen inden vi påtog os opgaven udelukkende bestod af Adwords-annoncering var mulighederne mange.Vi valgte dog, at udvikle platformen "StartHub", som skulle være en platform, der tilbød kunderne gratis viden omkring alt inden for start af virksomhed, virksomhedsdrift og marketing. På "StartHub" kan kommende iværksættere finde gode råd, videoer, infografikker omkring alt inden for iværksætteri.Platformen og blogindlæggene skulle styrke Billigselskab.dk's SEO-position, så potentielle kunder lettere ville finde frem til hjemmesiden.

Markedsføring

Annoncering på sociale medier

Da den overordnede markedsføringsstrategi blev iværksat begyndte vi sideløbende, at lave annoncering på Facebook og Instagram. For at blogindlæggene kunne nå den rigtige målgruppe og dermed skabe værdi, er de sociale medier uundværlige. Da Facebook’s algoritme dikterer, at kun 3% af en sides følgere bliver eksponeret for det indhold der publiceres, er betalt markedsføring bydende nødvendigt.

Vi valgte derfor at intensivere marketingsindsatsen på de sociale medier, hvor vi opsatte tracking-pixel, retargeting-kampagner og løbende annoncerede med indholdet fra platformen “Starthub”. Annonceringen og tilføjelsen af “Starthub-universet” har på 12 måneder sikret en stigning i besøg på siden på 235%. Fra 9000-30.000 besøgende. Omsætningen er hertil steget med 90%.  

partner i Leadways
Troels Burmølle, partner i Leadways

Artikel i Børsen

Opråb: Politisk IVS-opgør bremser ikke svindel

Udover at at stå for annoncering, SEO-optimering og udarbejdelse af blogindlæg, står vi også for Billigselskab.dk’s pressearbejde.

Da regeringen anført af erhvervminister Rasmus Jarlov ville afskaffe iværksætterselskaberne blev vi bedt om at forsøge, at nuancere debatten og den herskende mediediskurs. Iværksætterselskaberne blev gjort til syndebuk for problemerne med massiv svindel, men virkeligheden var en anden.

For at bidrage med et nyt perspektiv til debatten interviewede vi professor og og forsker i selskabsret fra CBS, Troels Michael Lilja, som med udgangspunkt i forskning på området kunne cementere, at svindel forekommer i alle selskabstyper og at iværksætterselskaberne har bidraget til øget vækst i Danmark.

Vi pitchede vores historie til Børsen, som hurtigt greb historien, og bragte den på både net og print.  

Lignende cases

Hotel Cecil

Design, Visuel identitet, Webudvikling, Webflow

Framesandgear

Shopify, Webudvikling, Webdesign, Visuel Identitet, Webshop

Blue Power Partners

Webudvikling, Webdesign, Visuel Identitet, Automation

Har du et projekt i tankerne?

Skriv til os