
Vores direkte vej til spalteplads i medierne
Da vi åbnede vores nye showroom i Kronprinsensgade, havde vi brug for hjælp til at sprede budskabet. I denne forbindelse kontaktede vi Leadways. De var hurtige til at finde den rigtige vinkel, det rette format og den helt rigtige historie. Vi fik en gennemarbejdet artikel og et pressepitch - og arbejdet bar frugt.
Louise Mygind Andersen, Direktør i Frederik IX Studios
Hans Toft Hornemann,
Partner i Aspekt Office
artikel i migogkbh
Kunsten at påvirke mediedagsordenen
Da vi skulle sørge for, at historien omkring Frederik IX Studios’ nye showroom blev taget godt imod af medierne, måtte vi først og fremmest, finde den rette vinkel. Vinklen blev “nytænkning af den traditionelle købsrejse”.
Når man pitcher pressemateriale, er vinklingen afgørende, men et indgående kendskab til de journalistiske kriterier, handlemønstre og dagsordener er endnu vigtigere.
Man bør sætte sig ind i det enkelte medies prioriteringer, og tilbyde informationssubsidier, der lever op til nyhedskriterierne, og rummer præcise budskaber, fakta, visualisering, dokumentation, og/eller underholdningsværdi.
Det handler kort forklaret om, at gøre livet lettere for journalisten.