Vi skriver om det, der får dit brand til at nå nye højder

Det lyder let og ligetil. Og det er det ikke. Her får du et indblik i vores verden. Vi vil gøre vores for, at du får en bedre forståelse for webudvikling, webdesign, sociale medier, content marketing og andre værdiskabende digitale værktøjer. 

Blogindlæg

Responsivt webdesign – det er vigtigt

Forbrugerne er utålmodige, krævende og flygtige, så du skal fange deres opmærksomhed på et splitsekund - ellers er de væk med det samme.

Det er efterhånden et bredt anerkendt faktum, at smartphones og tablets har ændret den måde vi som forbrugere færdes på nettet. Det at smartphonen er blevet allemandseje, og at du har den med overalt medfører også øget brug. Brugerne er online døgnet rundt, og de benytter i langt højere grad end tidligere telefonen, når de skal foretage et køb eller en bestilling over nettet.

Alle undersøgelser peger i retning af, at denne tendens vil fortsætte, hvilket stiller helt enormt høje krav til hvordan netop dit website bliver vist på forbrugernes skærme. Forbrugerne er utålmodige, krævende og flygtige, så du skal fange deres opmærksomhed på et splitsekund – ellers er de væk med det samme. Det helt store spørgsmål er, om du har råd til at de stikker halen mellem benene, og aldrig vender tilbage? Det kan komme til at gøre ondt – specielt på din bundlinje.

Hvad er et responsivt webdesign egentlig?

For at koge det ned, skære det ud i pap, og gøre det helt simpelt, så er den overordnede mission med et responsivt webdesign, at dit website skal kunne ses og bruges på både smartphones, tablets og almindelige computere.

Dit website skal automatisk kunne tilpasse sig alle skærmstørrelser, således at tekst, billeder, tabeller, menuer, grafiske elementer osv. skalleres enten op eller ned, alt afhængig af hvilken digital enhed brugeren benytter til at besøge siden.

Det at have et responsivt website, er i takt med den eksplosive udbredelse af mobile enheder, blevet vigtigere end nogenside før.

Vind kampen om kunderne

Om vi vil det eller ej, så er internettet blevet en kampplads. Der udkæmpes hver dag en intens kamp – kampen om kunderne. Opgøret udkæmpes ofte på de samme arenaer, og her er det ofte virksomhederne med flest penge på kistebunden, der vinder slaget. I dag når dit budskab ofte ikke langt, medmindre du allokerer penge i dit budget til at betale for udbredelsen af budskabet.

Pengene går til annoncer på Facebook og Instagram, Google Ads, LinkedIn og andre medieplatforme. Men der er en potentiel risiko for, at du smider dine annonceringskroner ned i et stort sort hul. Dine annoncer og salgsbudskaber kan sagtens være helt fantastiske, men hvis dit website ikke lever op til forbrugernes krav om simplicitet og brugervenlighed, så når du kun at se deres digitale fodsåler.

Når et responsivt design sidder lige i skabet, med respekt for brugeren og den adfærd der styrer dem, er det en kæmpe gave til dit salg. Du kan sælge ydelser og produkter, uanset hvor din bruger er, hvilket tidspunkt på dagen, de søger og uanset hvilken digital enhed de besøger dig fra. En ting er sikkert – brugerne er der, og de besøger dig på deres smartphones. Køb og bestillinger via smartphones er steget år for år, og tendensen ser ud til at fortsætte:

Læs mere om undersøgelsen her. 

Måske er det tid til at rydde op?

Ofte kan e-handel sammenlignes med traditionel handel i en fysisk butik. Ville du købe dit tøj i en fysisk butik, hvor varerne hang 7 meter oppe i luften, hvor du knap kunne se dem? Ville du købe dit nye tøj i en fysisk butik, hvor du skulle bruge 25 minutter på at finde herretøjsafdelingen? Ville du købe dit nye tøj i en butik, hvor du ikke kunne se priserne, fordi de var skrevet med småt? Ville du købe dit nye køkkengrej hos en isenkrammer, hvor du ikke kunne finde ekspedienten og kassen?

Nej vel?

Hos Leadways kan vi hjælpe dig med at gøre din hjemmeside responsiv, så du kan få kunder i butikken, der hurtigt kan finde vejen til kassen.