3 uundværlige tips til at sælge mere med en god landingpage

26.5.2022
Anja Schack

Du har sikkert brugt timevis på din nye landingpage. Pudset og poleret - og nu kan du endelig lancere…… og så sker der ikke en skid. 0 salg. Ingen konverteringer. Hvis du oplever det, så får du her 3 uundværlige tips til at optimere din landingpage, så du kan begynde at sælge.

Har du allerede en landingpage, der spiller på alle parametre? Så kan det være, du skal tjekke vores blogindlæg om konverteringsoptimering ud, så du er dækket fuldstændig ind.

Før vi kommer til de 3 tips, skal vi altså lige slå fast, at en god landingpage i bund og grund handler om at have et gennemgående godt website og dertil undersider. Du har nemlig kun 3 sekunder til at fange dine potentielle kunders opmærksomhed.

Det er der flere årsager til. Heldigvis er der også løsninger.

Lad os starte med landingpagen.

1. Information er landingpagens fundament

Overskriften og de første 3 linjer skal lynhurtigt forklare, hvad din virksomhed tilbyder, og hvad din potentielle kunde får ud af at handle med dig. 

For gør de ikke det, så smutter kunden hen til en, der kommunikerer bedre og mere lokkende.

Husk derfor:

  • Gode beskrivelser, der besvarer de spørgsmål din kunde måtte have til dit produkt eller ydelse.
  • Gode overskrifter, der matcher sidens indhold.
  • Uddybende argumenter, der kan være med til at overbevise kunden om at foretage den handling, du ønsker.

Det vigtigste er, at du besvarer dine potentielle kunders problemer og viser, at du kender det og forstår dem.

Dét er effektivt, når man gerne vil sælge, fordi du viser empati og bygger tillid med kunden, som vil sidde tilbage med følelsen af, at produktet/ydelsen er en nødvendighed, fordi det løser det mest pressende problem, som kunden har lige nu.

Se det website vi har lavet for SellersPoint

2. Et flot og logisk design sælger bedre

Det er ekstremt vigtigt, at dine informationer præsenteres i et layout, der er overskueligt og brugervenligt. Det gør det lettere og enkelt at finde rundt, og det signalerer professionalisme.

Læs også: Derfor er en visuel identitet vigtig

Overlæssede websites har det nemlig svært. Det går ikke, at man bliver bombarderet med videoklip, pop-ups med brandvarme deals, et billede af teamet, der peger hen på dagens tilbud og en konkurrence, få sekunder efter man er landet på websitet.

For meget information på én gang bliver hurtigt til støj, og du ender med at skræmme dine potentielle kunder væk, fordi de glemmer, hvorfor de besøgte websitet til at starte med.

Husk derfor:

  • Gode billeder og evt. video, der understøtter indholdet.
  • Hav ét fokus på siden så det er nemt og overskueligt for dine potentielle kunder.

Find en god balance mellem ord og visuelle effekter. Det gør det meget nemmere for kunden at træffe et valg - og så kan du selvfølgelig sørge for at lede kunden i den retning, du ønsker.

Se den webshop vi har lavet for Arhms

3. Begræns antallet af valg, som kunden skal træffe

Det enkle er ofte det mest effektive. Med en tydelig CTA, der viser, hvad du gerne vil have kunden til at gøre, er der større chance for, at de bliver inspireret til at konvertere.

Hvis du har for mange valgmuligheder på dit website, skaber det ofte problemer. Undlad at bombardere dine potentielle kunder med for mange uklare CTA’er såsom: abonner på nyhedsbrev, book et møde, se mere, bestil nu, få et godt tilbud osv osv.

Jo flere valgmuligheder dine kunder skal tage stilling til, jo sværere er det for dem at træffe en beslutning.

Så beslut dig for, hvad der er din vigtigste prioritet på landingpagen. Er det fx at få kunden til at købe, bestille, udfylde kontaktformularen eller andet? Så lad den mulighed stå alene.

Og så placerer du de andre valgmuligheder, som også er vigtige, nogle andre steder på websitet.

No items found.

Har du styr på landingpagen nu?

Med ovenstående 3 ting på plads øger du sandsynligheden for, at dine potentielle kunder bliver hængende længe nok til, at de bliver kunder. 

Har du brug for hjælp til at få styr på din landingpage, så er du meget velkommen til at kontakte os. Vi er her for at hjælpe dig, så du kan fokusere på det, der betyder mest - at drive din virksomhed.

Skal dit projekt være vores næste case?

Skriv til os