Derfor er en visuel identitet vigtig

26.5.2022
Anja

Når det kommer til at skabe en stærk visuel identitet, kan det ikke betale sig at springe over, hvor gærdet er lavest. Det første dine kunder bliver mødt af, er nemlig din visuelle identitet, og den er derfor afgørende for, hvordan dit brand bliver modtaget.

Hos Leadways kan vi hjælpe dig med at skabe netop den visuelle identitet, du altid har drømt om. Men først er det vigtigt, at du har in mente, at dit brand er mere end bare et produkt. Dit brand har en personlighed, og det er denne, du skal have klarlagt, før vi kan begynde at kigge på de mere håndgribelige elementer, såsom dit logo og grafiske elementer.

Det er her branding kommer ind i billedet. Branding handler om det univers, man kan bygge op omkring sit produkt, som tilfører det en helt unik værdi i forhold til de nærmeste konkurrenter. At forstå, hvad din virksomhed står for, og hvor den vil hen, er en nødvendighed for at kunne skabe et stærkt og gennemført brand.

Se Viga Real Estates nye visuelle identitet

Klar og tydelig kommunikation hele vejen igennem

Dit brands personlighed gør brandet mere levende og interessant, fordi der kan fortælles rigere historier om det, der konsekvent skal kommunikere jeres værdier, visioner og målsætninger – altså hvad netop dit brand står for.

For at kunne fortælle historier om dit brand, skal du have lagt en klar strategi, der sætter rammerne for, hvad der skal fremhæves og fokuseres på i disse. På den måde skabes der en tydelig sammenhæng, og dit brand fremstår mere autentisk.

Uden den berømte “røde tråd” i dit visuelle udtryk og kommunikation, ender du altså med at sende et forvirrende signal til dine kunder, som kan virke både utroværdigt og uprofessionelt – og det vil du helst undgå.

VIGA Real Estate - visuel identitet 2021

Men hvad så med det visuelle aspekt?

Når du har fået klarlagt den rette strategi, er næste skridt at lade dit brand komme til udtryk gennem din visuelle identitet, som handler om, hvordan dit brand ser ud. Det er nemlig gennem dit visuelle og kommunikative univers, at kerneværdier og budskaber skal leve. Og din målgruppe kan hurtigt aflæse, hvad dit brand står for – og det sker ofte uden at have fået en forklaring.

Vi ved, at forbrugere træffer beslutninger på et splitsekund, og derfor er det vigtigt, at det visuelle udtryk fastholder og ikke skræmmer væk. Det afhænger nemlig af øjet, der ser. Derfor skal du være opmærksom på, hvilke signaler dit brand sender, for det er det, der afgør, om du bliver valgt eller ikke bliver valgt.

Synssansen er knyttet til brandets visuelle identitet, og her spiller logo, farver, skrifttyper og unikke grafiske kendetegn ind. Det handler om at skabe genkendelighed og vække nysgerrigheden hos din målgruppe, så de har lyst til at høre resten af historien og i sidste ende vælger dig – og bliver ved med det.

Her er det vigtigt at forstå sin målgruppe og altid have denne i tankerne; at forstå markedet og din og dine konkurrenters positioner. Jo stærkere sammenhæng mellem dit brands personlighed og dit visuelle udtryk, jo større er sandsynligheden for, at dit brand skiller sig ud og bliver genkendt og beundret.

Formår du, med din visuelle identitet, at indfange og formidle dit brand, så har du en gennemført visuel identitet, der skaber forståelse og ro – det får din virksomhed til at træde frem på markedet, og din målgruppe vil ikke være i tvivl om, at du er afsender.

Hvad vi kan gøre for dig

Hos Leadways udarbejder vi stærke identiteter, der skaber det rette fundament, når din virksomhed eller brand skal møde verden.

Vi kombinerer vores tekniske viden med dine ønsker og behov og designer din nye hjemmeside, dit logo, billeder til content, pjecer, tekstarbejde mm. I vores verden består de helstøbte løsninger af godt design og stærke tekster, og vi tænker altid i samspillet mellem tekst og grafik.

På den måde sikrer vi, sammen med vores kunder, at lige præcis deres brand får både en unik fortælling og en visuel identitet, der holder.

No items found.

Skal dit projekt være vores næste case?

Skriv til os