Det hele startede en forårsaften i 2019, midt i London. Anders og Anders lå klar i sofaen i deres fælles lejlighed til Champions League semifinalen, da en Gillette reklame pludselig ruller over skærmen. Reklamen satte gang i en samtale om barbermaskiner, og hvordan man kan gøre produkttræning lettere tilgængeligt for sælgerne i butikken.
“Vi lå og brainstormede ud fra en reklame, vi havde set og tænkte, at der må være en smartere måde at få den her viden om produkter, som kan skabe værdi for både leverandører, forhandlere og sælgere,” siger den ene Anders.
Tilsammen har de 16 års erfaring i detailbranchen, og fra deres tid på butiksgulvet har de selv oplevet, hvordan serviceniveauet i en fysisk butik forringes, når sælgerne i butikken ikke har den fornødne viden om de produkter, de skal sælge.
“Vi har tit selv stået i den situation, hvor vi ikke havde den fornødne viden om et produkt til at kunne levere en exceptionel kundeoplevelse, når kunderne kom ind i butikken. For man sælger jo rigtig mange forskellige brands, som hele tiden kommer med nye opdateringer og informationer, som er enormt vigtige for sælgerne i butikken at kunne videreformidle til en potentiel kunde,” fortsætter den anden.
De to aalborgensere var kollegaer i detailkoncernen Salling, inden de besluttede at flytte til London for at arbejde for én af USA’s førende tech-virksomheder inden for boligrenovering og -indretning. Som Account Managers hos Houzz fik de sat gang i det skandinaviske marked og skabte professionelle samarbejdspartnere – men idéen om at starte egen virksomhed lå stadig og rumsterede i baghovedet.