Allan går all in på digital markedsføring. Dét har skabt mærkbare resultater på ganske kort tid

30.6.2022
Anja

Hos home Tønder har indehaver og ejendomsmægler, Allan Nielsen fokus på en effektiv markedsføring af boliger online – især på de sociale medier. I traditionel forstand er han altså ikke den store avismægler, men en digital mægler. Og det virker.

Det startede med en kort pause fra de ellers 15 år i mæglerbranchen, da en ny mulighed bød sig. 37-årige Allan kom i dialog med boligkæden home, som i lang tid havde været på udkig efter muligheden for at åbne en boligbutik i Tønder. Og den rette mand til at stå for det var selvfølgelig Allan, der selv har boet i kommunen størstedelen af sit liv.

“At have min egen boligbutik har altid været en drøm for mig, så da home ringede var der ingen tvivl om, at det var den vej, jeg skulle,” siger Allan og fortsætter:

“Jeg følte, der var nogle ting, man godt kunne optimere i branchen og for at kunne føre det ud i livet, blev jeg nødt til at have min egen butik.”

Det er blot et halvt år siden, at Allan blev selvstændig og slog dørene op til butikken og siden da, har den skabt resultater over al forventning. At han står så stærkt i dag skyldes valget om udelukkende at køre markedsføringen digitalt og benytte sig af de nyeste og mest effektive digitale løsninger.

“Det gælder om at komme ud over rampen fra starten af og så tage nogle chancer i forhold til markedsføring, og for mig har det været den helt rigtige løsning at gå den vej,” siger han.

Læs om det annonceindhold vi udvikler til home her

Digitale løsninger er effektive på boligmarkedet

“Jeg har altid været stor tilhænger af digitale løsninger, for vi kan jo se, at det er den vej, det går og rigtig mange kører simpelthen sin markedsføring den vej,” fortæller Allan, der med denne form for markedsføring har sikret sig en god berøring med markedet, synlighed i søgemaskinerne og en god proces for sin markedsføring.

Men det har heller ikke været helt uden udfordringer at stable en succesfuld digital forretning på benene. Allan havde nemlig ikke selv den tekniske erfaring, der skulle til for at lykkes med det digitale, og derfor bad han om hjælp til den del.

“Jeg var helt på bar bund i forhold til annonceopsætning, tekst og video, men jeg vidste bare, at det var den vej, jeg ville. Alt det havde jeg jo ingen jordisk chance for at være lige så skarp til, så det har været en kæmpe hjælp at få andre til den del,” siger Allan.

I sin markedsføring har han især lagt vægt på at få sine budskaber ud gennem videomateriale – og det er noget, der har virket rigtig godt.

“Forudsætningen for at lykkes med video, er at være dig selv og turde gøre noget, som andre ikke tør. Det behøver ikke være så stift, og folk kan bedre lide, hvis man tør at tage lidt pis på sig selv og tage nogle fraklip med,” fortæller Allan og uddyber:

“Online markedsføring er bare noget, du ikke må gå udenom, for så kommer der ikke de salg ind, du skal have ind. Det er så vigtigt med synlighed og genkendelighed – find dét, der gør dig unik, vær så naturlig som mulig. Det er dét folk vil have, og det er dét, der virker.”

Hvis du skulle give ét godt råd til iværksættere, der vil starte en digital forretning, hvad skulle det så være?

“Spring ud i det,” fastslår Allan, “og lad være med at være så nervøs for, hvad andre tænker.”

De følelser kender Allan nemlig selv til, men han har også erfaret, at når man tager nogle chancer, så betaler det sig i sidste ende. Derfor vil han gerne opfordre andre til at få hjælp og sparring til den del.

“For mig har det været rart med nogle andre, mere erfarne øjne, der bare opfordrer en til at køre på. Den sparring kunne jeg ikke have haft med nogle andre, og så var det bare fedt at have nogle professionelle at gå til i forhold til den digitale markedsføring,” siger Allan og uddyber:

“Det er angstprovokerende ad helvede til at starte sådan noget her op, for man smider jo også mange penge efter det. Men man bliver glad for sin beslutning, når man ser det betaler sig i sidste ende. Og det kan du være sikker på, det gør.”

Hvilke fremtidsplaner har du?

“At vi bliver de markedsledende og får den største andel af markedet her i området,” siger Allan, hvis filosofi allerede fra start var, at han skulle være den største og samtidig have en butik, hvor medarbejderne er glade, når de kommer på arbejde, og hvor den enkeltes frihed er i højsædet.

“Det er os, der leverer den absolut bedste service til vores sælgere, og vi har kemien og rammerne i orden,” afslutter Allan.

No items found.

Læs mere om home Tønder her

Læs også

Manglen på krydderi på chips fik Rasmus til at ændre karrierespor

Manglen på krydderi på chips fik Rasmus til at ændre karrierespor

Generation Snack er navnet på det spritnye chipsbrand, der er dedikeret til den nyeste generation af snackere; ‘generation Z’, født i midt 90’erne og frem - og så er de den største og mest indflydelsesrige forbrugergruppe, når det kommer til snacks.
18.11.2022
Digi[talt]
5 effektive CRO-tips til ecommerce konverterings-optimering

5 effektive CRO-tips til ecommerce konverterings-optimering

Ecommerce industrien boomer, og meget af væksten skyldes det øgede fokus på konverteringsrate og brugeroplevelse på ecommerce websites. Men hvad er det nu lige konverteringsoptimering er? Det bliver du klogere på i denne artikel.
28.9.2022
Webshop
Derfor er en visuel identitet vigtig

Derfor er en visuel identitet vigtig

Når det kommer til at skabe en stærk visuel identitet, kan det ikke betale sig at springe over, hvor gærdet er lavest. Det første dine kunder bliver mødt af, er nemlig din visuelle identitet, og den er derfor afgørende for, hvordan dit brand bliver modtaget.

Skal dit projekt være vores næste case?