back

Balancen mellem æstetik og den gode brugeroplevelse

Leverancer:

Udfordringen

Garbanzo’s nye hjemmeside skulle præsentere maden på appetitlig og tillokkende vis. Farveuniverset skulle afspejle Garbanzo’s eksotiske og mellemøstelige islæt, og billederne skulle sikre, at de protein – og fibrerige råvarer var i fokus. Hertil skulle det være nemt, sikkert og hurtigt, at bestille maden online. Hjemmesiden skulle understøtte og tydeliggøre det gode håndværk.

Løsningen

Når vi udvikler hjemmesider tænker vi overordnet i æstetik og brugervenlighed. Hjemmesiden skal være flot, unik og fremhæve produktet/ydelsen på bedst mulig vis. Kunsten er at finde balancen mellem æstetik og brugervenlighed, da det vigtigste i sidste ende er, at de besøgende på hjemmesiden træffer den købsbeslutning, som er tilsigtet. For Garbanzo har vi med udgangspunkt i førnævnte udviklet en hjemmeside, hvor produktet indtager hovedfokus, men v.ha. velplacerede knapper og andre call-to-actions leder hjemmesiden den besøgende til bestillingssiden. Opbygningen er simpel og overskuelig. Med brugervenlig refererer vi både til de besøgende, men også til ejerne af Garbanzo, da CMS-systemet gør det muligt for dem, at redigere i tekst, billeder og andre lign. elementer løbende.

SEO-optimering

Derfor er optimering af title tags og metabeskrivelser et must

Hvad er det allerførste, dine kommende kunder ser, inden de klikker på dit website i søgeresultaterne? Som du nok har gættet alllerede, så er det dit title tag og din metabeskrivelse.

Det er her dine nye kunder danner sig det allerførste og ofte yderst afgørende indtryk af din virksomhed. Et title tag og en metabeskrivelse skal altså være indbydende, informativ, tiltrækkende og spændende nok, til at få de besøgende til at klikke på netop dit link.

partner i Leadways
Troels Burmølle, partner i Leadways

Responsivt design

Det mobilvenlige design styrker muligheden for flere bestillinger

Det er efterhånden et bredt anerkendt faktum, at langt størstedelen af danskerne, besøger hjemmesider fra deres mobiltelefon.

Dette gør sig i særdeleshed gældende, når vi taler om bestilling af mad. Ofte er bestilling af mad en beslutning, der sker på farten, i parken, til festen eller i andre situationer, hvor en computer ikke er en inden for rækkevidde.

Der er et hav af restauranter, der ikke har fokus på det responsive design, hvilket er ærgerligt, da det med sikkerhed betyder færre ordrer.

I arbejdet med Garbanzo’s nye hjemmeside var det derfor vigtigt for os, at optimere hjemmesiden til tablet og mobil.


Lignende cases

Hotel Cecil

Design, Visuel identitet, Webudvikling, Webflow

Framesandgear

Shopify, Webudvikling, Webdesign, Visuel Identitet, Webshop

Blue Power Partners

Webudvikling, Webdesign, Visuel Identitet, Automation

Har du et projekt i tankerne?

Skriv til os