Email-marketing

Vidste du, at der er langt flere mennesker, der benytter sig af e-mail, end der sammenlagt er brugere på både Facebook og Twitter? E-mail marketing giver dig mange fordele, og dem vil vi præsentere for dig i dette indlæg.

Billigt og effektivt

En af de helt store fordele ved e-mail markedsføring er, at det repræsenterer en billig måde at sprede essentielle og salgsorienterede budskaber på. Med e-mail markedsføring vil du som oftest opleve en høj ROI (Return On Investment). Det vil kort forklaret sige, at du bruger få økonomiske ressourcer på at generere et salg.

Med e-mail markedsføring bevæger du dig også langt nede i den såkaldte konverteringstragt, hvilket betyder, at du er meget tæt på et salg. Dine nyhedsbrevsmodtagere har selv valgt at tilmelde sig dit nyhedsbrev, hvilket tydeliggør en reel interesse i dit produkt eller din ydelse. Af netop denne grund er vejen til et potentielt salg kortere.

Med e-mail markedsføring kan du hele tiden holde din målgruppe opdateret. Du kan sprede budskaber omkring nye tiltag, dine ydelser, produkter, tilbud og alt, hvad der ellers er interessant for dit kundeklientel. E-mail markedsføring er altså et yderst essentielt værktøj, hvis du ønsker at styrke relationen mellem din virksomhed og dine kunder.

Gør det nemt for andre at dele dit indhold

Når du udarbejder dit indhold til de e-mails du vil sende ud til nyhedsbrevsmodtagerne, så skal du huske at optimere mulighederne for at de kan dele indholdet med deres venner, familie og bekendte. Du kan tilføje en ”del” knap, som gør det muligt for dine abonnenter at dele dit indhold ved blot en enkelt klik. Dette styrker muligheden for konverteringer, da dine budskaber, gode tilbud eller lign. potentielt set kan nå mange flere mennesker.

Fordelen ved at budskabet deles på denne måde er, at der med delingen følger en indirekte tillid og troværdighed. Den almene forbruger er langt mere tilbøjelig til at foretage en købsorienteret handling, hvis de er blevet opfordret hertil af mennesker de stoler på.

Det forholder sig faktisk således, at 83% af netop din målgruppe stoler mere på anbefalinger fra mennesker, de kender, end nogen anden form for annoncering.

Hurtig, effektiv og direkte levering

I modsætning til mange andre markedsføringsplatforme er e-mail marketing en platform du helt selv ejer. Du styrer altså helt selv dit indhold, hvordan det skal udformes og hvem det skal målrettes til. Du har altså den fulde kontrol. Mellemanden er skåret væk, og kommunikationen bliver som resultat heraf mere oprigtig, personlig og direkte, hvilket styrker muligheden for etablering af tillid mellem afsender og modtager.

Da denne markedsføringsindsats er både direkte og hurtig, vil du allerede kort tid efter, at din kampagne er udsendt, begynde at kunne se resultater. Hvis du eksempelvis udsender et nyhedsbrev omkring et tidsbestemt udsalg, vil du sandsynligvis opleve et stigende antal besøgende på din hjemmeside, som forhåbentligt betyder flere salg. Gevinsten er altså til at tage og føle på, hvilket giver øget incitament til at forbedre og optimere på e-mail markedsføringen fremadrettet.

Tilmelding til nyhedsbrev

Det er essentielt, at du gør det så nemt som muligt for dine fremtidige kunder at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Derfor er det en god ide at inkorporere tilmeldingsblanketter eller formularer til nyhedsbrevet flere steder. Dette kan ske både på hjemmesiden, jeres sociale medier og i annoncer. Du øger muligheden for tilmeldinger, hvis tilmeldingsmuligheden er let, simpel og overskuelig for dine potentielle kunder.

Vi hjælper dig gerne

Hos Leadways ved vi, hvad der skal til, for at få succes med email-marketing og vil hellere end gerne hjælpe dig. Kontakt os endelig hvis du vil vide, hvad vi kan gøre for netop din virksomhed.

Udvalgte cases

Globeteam

Dynamisk email signatur En signatur der afspejler virksomhedens dna I designprocessen tog vi udgangspunkt i Globeteam’s eksisterende visuelle identitet. Selve signaturen er bygget op omkring

Prisbyg

Vi har hjulpet med Prisbyg.dk med at udbrede kendskabet til deres service. Via målrettet annoncering på Facebook, SEO-optimering og udarbejdelse af nyhedsbreve har vi skabt øget salg og omsætning.

BLS Hafnia

Hos Leadways står vi for den daglige markedsføring af tøjbrandet BLS Hafnia. Hertil står vi for pressearbejde og udarbejdelse af nyhedsbreve.

Globeteam

Dynamisk email signatur En signatur der afspejler virksomhedens dna I designprocessen tog vi udgangspunkt i Globeteam’s eksisterende visuelle identitet. Selve signaturen er bygget op omkring

Prisbyg

Vi har hjulpet med Prisbyg.dk med at udbrede kendskabet til deres service. Via målrettet annoncering på Facebook, SEO-optimering og udarbejdelse af nyhedsbreve har vi skabt øget salg og omsætning.

BLS Hafnia

Hos Leadways står vi for den daglige markedsføring af tøjbrandet BLS Hafnia. Hertil står vi for pressearbejde og udarbejdelse af nyhedsbreve.

Vi tilbyder

Digitale kompetencer

Webudvikling

Vi udvikler og implementerer din nye hjemmeside, så den tilgodeser dine ønsker og behov.

Læs mere

Marketing

Vi hjælper dig med SEO-optimering, samt annoncering på Google Ads, Facebook og Instagram. ​

Læs mere

Webudvikling

Vi udvikler og implementerer din nye hjemmeside, så den tilgodeser dine ønsker og behov.

Læs mere

Marketing

Vi hjælper dig med SEO-optimering, samt annoncering på Google Ads, Facebook og Instagram. ​

Læs mere

Design

Vores designere tager afsæt i din virksomhed, hvilket produkt du sælger, og hvad du gerne vil opnå.

Læs mere

Content

Vi udarbejder content der skaber nysgerrighed, tillid og salg. Vi fortæller den gode historie.

Læs mere

Design

Vores designere tager afsæt i din virksomhed, hvilket produkt du sælger, og hvad du gerne vil opnå.

Læs mere

Content

Vi udarbejder content der skaber nysgerrighed, tillid og salg. Vi fortæller den gode historie.

Læs mere

Kontakt

Har du et projekt i gang?
Kig forbi til en kop kaffe i Bredgade