back

SellersPoint servicerer både forhandlere, leverandører og sælgere - det stiller krav til websitets opbygning

Leverancer:

Udfordringen

Da SellersPoint tilbyder en service, der indeholder flere forskellige spændende features, bestod den primære opgave i at gøre det komplekse letforståeligt. Forretningsmodellen er tresidet, og SellersPoint’s platform skaber fordele for både sælgere, forhandlere og leverandører i detailbranchen. Kort forklaret tilbyder SellersPoint en tresidet online kursusplatform, der har til formål at sikre øget salg i de fysiske butikker. Leverandørerne af produkterne til butikkerne, har mulighed for at bygge og dele e-kurser om deres produkter og brands. Forhandlerne har mulighed for at styrke deres sælgeres kompetencer i en salgssituation, og derved optimere kundeservicen i butikken. Sælgerne får via konkurrencer og kurser mulighed for at styrke deres produkt – og brandviden, så motivationen for at sælge flere produkter i de fysiske butikker øges.SellersPoint’s nye hjemmeside skulle sikre at både forhandlere, leverandører og sælgere kunne se fordelene ved platformen på nem og overskuelig vis. Derfor har opgaven været at fremhæve de vigtigste og mest salgsbare elementer ved platformen, og skabe en konverteringsvenlig hjemmeside, der fordrer, at interessenterne booker en gratis demo.

Løsningen

Da SellersPoint tilbyder en service, der indeholder et hav af smarte digitale features, har vi udarbejdet en hjemmeside, der fremhæver de vigtigste elementer. Det bølgede design er valgt med udgangspunkt i tanken om, at tage de besøgende i hånden og skabe en form for storytelling. Designet fører de besøgende imod den tilsigtede konverteringshændelse - nemlig at booke en gratis demo. Hjemmesiden er interaktiv, så elementerne på siden glider ind, når de besøgende scroller på siden. De interaktive elementer giver os mulighed for at styre, hvor den besøgende skal have sit fokus og hvilke handlinger den besøgende skal udføre.

"Der bliver bare gjort en ekstra indsats"

Anders Dalgaard, CEO i SellersPoint

"Leadways har designet og udviklet vores hjemmeside. Lige fra projektets start var vi ikke i tvivl om, at Leadways påtog sig opgaven med ønsket om at skabe en langvarig relation til os. De afleverede en løsning, der oversteg vores forventninger, og vi bruger i dag fortsat Leadways til design og udviklingsopgaver, som vi ikke selv kan løse inhouse."

Et interaktivt og mobilvenligt design

Mobilvenligt design

I en digital tidsalder, hvor brugerne konstant er aktive på deres telefon, er det bydende nødvendigt, at ens hjemmeside er mobiloptimeret.

Den mobilvenlige version af hjemmesiden skal være overskuelig, nem at manøvrere rundt på og konverteringsvenlig.

Det betyder b.la., at knapperne på den mobilvenlige version af hjemmesiden skal være store nok til, at man kan ramme dem med fingeren. Hertil skal designet være responsivt, så det tilpasser sig automatisk efter, hvilken skærmbredde, siden vises på.

Alle elementer på hjemmesiden skal tilpasses til mobil. Her taler vi tekst, billeder, videoer, knapper og lign.

Hvis du besøger denne side på en almindelig computer, så prøv en gang at gøre browservinduet mindre, og se hvad der sker. Designet tilpasser sig skærmstørrelsen – dét er et responsivt design.

partner i Leadways
Troels Burmølle, partner i Leadways

Design af ikoner

Ikoner designet fra bunden

Ikoner bruges til at understøtte din virksomheds kommunikationen visuelt. Ved at designe særegne og unikke ikoner fra bunden, kan man sikre sig, at de ikoner man bruger, understøtter og styrker præcis det budskab, som man ønsker at kommunikere.

Hos Leadways foretrækker vi at designe ikoner fra bunden, da det giver os mulighed for at skabe et univers, der er unikt for din specifikke virksomhed.

Et ikon kan som oftest ikke stå alene, hvorfor ikonet som hovedregel skal understøttes af tekst. Ikoner fungerer godt, når ting skal kategoriseres, da ikoner bidrage til at skabe overblik.
Sidst men ikke mindst kan unikke ikoner, benyttes i andre sammenhænge end blot på hjemmesiden.

Ikonerne sikrer ensartet kommunikation på tværs af platforme. Dette eksempelvis i markedsføringsøjemed, hvor de kan benyttes på sociale medier, i pressemateriale eller andre lign. aktiviteter.

Lignende cases

Sellerspoint

Webudvikling, Design

Har du et projekt i tankerne?

Skriv til os