Vi skriver om det, der får dit brand til at nå nye højder

Det lyder let og ligetil. Og det er det ikke. Her får du et indblik i vores verden. Vi vil gøre vores for, at du får en bedre forståelse for webudvikling, webdesign, sociale medier, content marketing og andre værdiskabende digitale værktøjer. 

Blogindlæg

Derfor skaber content marketing værdi

Content marketing er en bred markedsføringsdisciplin, der kræver kontinuitet, tålmodighed og hårdt arbejde. Det skaber til gengæld også værdi på bundlinjen.

Hvad er content marketing?

Helt kort opridset er content marketing en markedsføringsdisciplin, der handler om at producere gennemarbejdet, relevant og aktuelt kvalitetsindhold. Indholdet har til hensigt at sælge – men det skal indholdet ikke afspejle.

Målet er som udgangspunkt mere ædelt. Det handler nemlig om, at generere unikt, målrettet og engagerende content, der formår at skabe værdi hos målgruppen.

Hvorfor overhovedet bruge tid, penge og ressourcer på content marketing?

Det simple, hurtige og retvisende svar er – fordi det virker. Det skal ikke være nogen statshemmelighed, at udrulningen af en værdiskabende content marketing-strategi koster både penge, tid, sved og tårer. Tårerne forvandles dog med tiden til glædestårer, hvis du arbejder målrettet med din content marketing indsats. De mange timer foran tastaturet, kameraet eller mikrofonen kan nemlig ende med at blive en rigtig god investering, der på sigt giver rigtig gode tale på bundlinjen.

Argumenterne for at påbegynde din content marketing indsats i dag, er mange – rigtig mange, men nedenfor vil vi blot opliste nogle få.

Content marketing kan blandt andet bidrage til følgende:
  • Bedre rangering i søgeresultaterne (da jeres virksomhed vil være synlig på flere søgeord)
  • Længere besøgstid og færre frafald på jeres website
  • Øget trafik til jeres website
  • Større interaktionspotentiale og brugerengagement
  • Øget brandawareness og opmærksomhed fra potentielle kunder
  • Øget konverteringsrate og bedre muligheder for mersalg
  • Større kundeloyalitet og flere tilbagevendende kunder

Med en gennemarbejdet content marketing-strategi kan du altså påvirke dine potentielle kunder på hele købsrejsen.

Læs om vores content marketing indsats for modebutikken Quint 

Godt indhold sælger igen, igen og igen…

Hvis du blev skræmt af, at content marketing kræver tid og penge, så skal du slå lyttelapperne ud nu. Det forholder sig nemlig således, at når indholdet først er produceret, så bliver det ved med at skabe værdi.

Godt indhold skaber nemlig ikke kun værdi én gang, det skaber også værdi på den lange bane. Indholdet vil for evigt være tilgængeligt på nettet, hvilket sikrer, at nuværende og fremtidige kunder vil blive eksponeret for indholdet i mange år frem. Det medfører kontinuerlig trafik på hjemmesiden, øget brandawareness og som resultat heraf mere salg.

Men hvad for noget content skal man så producere? Tak fordi du stiller det spørgsmål, det skulle jeg nemlig lige til at svare på.

Der er mange, der forbinder indholdsproduktion med tekstproduktion, og derfor sættes der ofte også lighedstegn mellem content marketing og tekstforfatning. Det er som sådan ikke forkert, men content marketing er også meget mere end bare tekstproduktion. Begrebet ‘content’ skal forstås meget bredere, og kan derfor inkludere både lyd, tekst, video, billeder og meget andet.

De mest gængse indholdstyper er følgende:

  • Nyhedsbreve
  • Inspirations, support og vidensartikler
  • Infografiske illustarationer
  • Videoguides
  • Podcasts
  • Manualer og kataloger

Fælles for alle platformene er, at godt indhold skal inspirere, fastholde, skabe værdi og gøre læseren nysgerrig. Mange virksomheder undervurderer desværre vigtigheden af det gode indhold. Vi ved dog med udgangspunkt i erfaring og data, at godt indhold kan sikre øget omsætning, flere trofaste læsere og etablering af tillid mellem afsender og modtager.

Content marketing tager tid, men din bundlinje vil komme til at takke dig, så det handler bare om at komme i gang.