Case

Globeteam

Projektet

Konsulenthuset Globeteam skulle have designet og udviklet en fleksibel email-signatur, der kunne inkorporeres i mailprogrammet XINK.

Projektet

Konsulenthuset Globeteam skulle have designet og udviklet en fleksibel email-signatur, der kunne inkorporeres i mailprogrammet XINK.

Udfordringen

Design og kodning af fleksibel email-signatur og udarbejdelse af grafisk materiale til sociale medier

Globeteam havde et behov for at ensrette deres konsulenters email signaturer, hvorfor de kontaktede os. Den nye signatur skulle implementeres i programmet XINK, som er en platform, der benyttes til automatisering af email flows. Signaturen skulle derfor designes og efterfølgende kodes, så den kunne inkorporeres i XINK. Email signaturen skulle indeholde Globeteams logo, links til sociale medier samt telefonnumre. Hertil skulle der designes og udarbejdes reklamekampagner, som skulle kunne tilpasses Clobeteam’s konsulenters specifikke fagområder. Reklamekampagnerne skulle være en del af email signaturen.

Løsningen

En fleksibel signaturløsning med tilhørende reklamekampagner

Globeteams nye signatur skulle være fleksibel, hvilket stillede specifikke krav til designet. Det skulle være muligt for den enkelte konsulent at tilføje vedkommendes certificeringer og en hertil passende reklamekampagne. Af denne grund udarbejdede vi et fleksibelt design og en kode, som gjorde førnævnte muligt. Vi implementerede koden i programmet XINK, som er et program, der gør det muligt at tilføje call-to-actions og reklamekampagner i e-mail signaturen. Reklamekampagnerne er designet med afsæt i Globeteam's eksisterende farveunivers, så der skabes en rød tråd på tværs af alle deres platforme.

Dynamisk email signatur

En signatur der afspejler virksomhedens dna

I designprocessen tog vi udgangspunkt i Globeteam’s eksisterende visuelle identitet. Selve signaturen er bygget op omkring deres hjemmesides call-to-action farver, som er neongrønne og iøjnefaldende. 

Reklamekampagnerne i bunden af selve signaturen, er designet med afsæt i Globeteam’s forskellige specialeområder. Vi har altså lavet fire forskellige kampagner med fire forskellige udtryk, som passer til den enkelte konsulents afdeling. 

Der er her tale om områderne Business Consulting, Infrastruktur, Udvikling og rekrutteringsmodulet “Bliv konsulent”. Reklamekampagnerne har til hensigt at lede læseren ind på Globeteams hjemmeside.

Grafik til sociale medier

Julekampagne til hjemmeside, LinkedIn, Facebook og Instagram

I år har Globeteam valgt at bruge julegavebudgettet på at gøre noget godt for børn. Nærmere bestemt støtter de to initiativer, som tilbyder fritidsaktiviteter til børn. Der er her tale om initiativerne “Børnebuddies” og “Game Jam” arrangeret af Coding Pirates.

I denne forbindelse skulle Globeteam have designet et fysisk og digitalt julekort, som fremviste de godhjertede initiativer. Vi designede julekortet og bannerne til de sociale medier med initiativerne som det bærende grafiske element. 

Af netop denne grund er “Børnebuddies” og “Coding Pirates” logoer placeret i forgrunden, så modtageren bliver eksponeret for det mest relevante først. Designet er efterfølgende blevet justeret til de gældende formater på henholdvis hjemmeside, Facebook, LinkedIn og Instagram.