Case

BLS Hafnia

Projektet

– Annoncering på sociale medier
– Udarbejdelse af nyhedsbreve
– Udformning af pressemateriale

Projektet

– Annoncering på sociale medier
– Udarbejdelse af nyhedsbreve
– Udformning af pressemateriale

Udfordringen

Markedsføring af et populært dansk tøjbrand

Hos Leadways har vi siden 1.september 2018 stået for markedsføring og annoncering af det populære københavnske tøjbrand, BLS Hafnia. BLS Hafnia har opnået massiv succes uden den store markedsføring, da de på imponerende vis har udbredt kendskabet til brandet gennem prominente skikkelser i både musik, fodbold og underholdningsbranchen. BLS Hafnia er i øjeblikket klar til at indtage større markedsandele, hvorfor de kontaktede os. Opgaven lød på at udbrede kendskabet til brandet og generere mere salg. Dette ved implementeringen af en målrettet marketingstrategi.

Løsningen

Annoncering på sociale medier og værdien af remarketing

For at sikre en større kendskabsgrad og en øget omsætning, valgte vi Facebook og Instagram, som de mest oplagte annonceringsplatforme. Vi overtog annonceadministratoren, hvorefter vi påbegyndte annonceringen. Det første vi igangsatte var målrettede retargeting-annoncer, som sikrede, at kunder der havde kigget på bestemte produkter på hjemmesiden blev mødt af annoncer med netop dette indhold på både Facebook og Instagram. Opsætningen af specifikke retargeting-annoncer til bestemte produktkategorier, har sikret en markant øget månedlig omsætning. Herudover har vi stået for løbende annoncering af specifikke opslag på både Facebook og Instagram.

Pressearbejde

Pressearbejde

Hos Leadways har vi håndteret BLS Hafnia’s pressearbejde. Vi har via vores kontakter i mediebranchen og vores indgående kendskab til mediernes dagsorden og dagligdag, sørget for omtale af nye produkter og lanceringer. 

Vores arbejde har ført til omtale i magasiner som Soundvenue, Magasin, Heartbeats, Migogkbh og andre velansete og relevante medier.

Den digitale udvikling og den evige informationsstrøm, har gjort de moderne medier mere modtagelige overfor informationssubsidier. Dette betyder dog ikke, at medierne tager imod hvad som helst. Pressemeddelelsen har i takt med udviklingen også ændret udtryk. Den skal i dag bestå af et pitch med letfordøjelige facts, citater og budskaber. Dertil skal du kende journalistens handlemønstre, arbejdsgange og stilistiske formkrav.

Remarketing

Retargeting - et uundværligt værktøj

Facebook retargeting er uden tvivl platformens mest effektive redskab. Ved hjælp af korrekt opsatte retargeting-annoncer kan du målrette salgsbudskaber til specifikke besøgende på dit website. 

Når besøgende på BLS Hafnia’s hjemmeside klikker på produkterne aktiveres Facebook-pixlen, som registrerer hvilke produkter, den besøgende er interesseret i. 

Denne data lagres automatisk, hvilket giver dig mulighed for at genvinde de søgende eller tabte kunders opmærksomhed. Du kan målrette annoncer med netop de produkter, den enkelte kunde er interesseret i, og eksponere dem for dit budskab, lige efter de har besøgt din hjemmeside. 

Retargeting er en sikker vej til flere konverteringer. 

Email-marketing

Den billigste marketingskanal

Som supplement til marketingsindsatsen på Facebook og Instagram, har vi også stået for produktion af nyhedsbreve. En af de helt store fordele ved email-marketing er, at det er en yderst billig platform at sprede essentielle og salgsorienterede budskaber på. Med e-mail markedsføring vil du ofte opleve en høj ROI (Return On Investment). 

Det vil kort forklaret sige, at du bruger få økonomiske ressourcer på at generere et salg. I forbindelse med BLS Hafnia har vi via målretningen “leadgenerering” i annonceadministratoren, skabt annoncer der på billig og effektiv vis har sikret flere tilmeldinger til nyhedsbrevet. 

De forskellige annonceringsplatforme kan altså ofte supplere hinanden, og i fællesskab sikre øget synlighed og herigennem omsætning. Nyhedsbrevsmodtagere har truffet et aktivt valg om at tilmelde sig et nyhedsbrev, hvilket tydeliggør en reel interesse i dit produkt eller din ydelse.